Identifica't

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta

Tràmit informatiu Arbitratge i mediació en matèria de consum

Aquest sistema de resolució de conflictes s'aplica als conflictes de caràcter civil o mercantil on existeix una relació de consum (consumidor–comerciant) i que tracten matèries de lliure disposició conforme a dret.

El reclamat ha de ser una persona física o jurídica, pública o privada que, en acompliment d'un negoci o una professió, comercialitza béns o serveis i actua en el marc de la seva activitat empresarial. Per tant, no podrà ser reclamat un particular que no desenvolupi una activitat professional.
 

Tramitació

Organisme Competent / Responsable

Àrea de Desenvolupament Econòmic
Conselleria de Desenvolupament Econòmic

Responsable: Raquel Fabregat Nieto, Directora de l’àrea de Desenvolupament Econòmic

 93 741 16 18


Qui el pot demanar?

Qualsevol persona física o jurídica, o el seu representant legal.

Les persones que actuen en representació d’una altra, sigui física o jurídica, poden acreditar-ne la representació telemàticament mitjançant el registre d’apoderaments de representació.

Accedir al registre d’apoderaments des d’aquest enllaç.


Requisits previs

  • Que existeixi una relació de consum.
  • Que el conflicte de consum sigui objecte d'arbitratge de consum (no ho són les lesions; els casos en què hi hagi indicis de delicte, intoxicació o mort; els casos en què calgui la intervenció del Ministeri Fiscal o les reclamacions sobre temes que no són de lliure disposició)

Termini de la sol·licitud

Es pot presentar en qualsevol moment.


Quin cost té?

Sense cost per a la persona interessada

En cas que faci falta un peritatge, el cost anirà a càrrec de la part o parts que l’hagin demanat, o bé a càrrec de l’Administració si és l’Òrgan Arbitral qui ho demana.


Termini Resolució

Un cop admesa la reclamació, si consta conveni arbitral, en el termini de 30 dies s'inicia el procediment arbitral i es notifica a les parts, i es dona un termini de 15 dies hàbils al reclamat perquè presenti les al·legacions i els documents que consideri oportuns.


Vies de reclamació

El laude, que sempre és motivat, es notifica a les parts i és d'obligat compliment, per tant no és possible presentar recurs en contra ni interposar demanda judicial pels mateixos fets.

Formes de tramitació

  • Presencialment a l'Oficina Comarcal d'Atenció a la Ciutadania

    Pl. Miquel Biada, 1, 08301, Mataró
    Horari: de dilluns a divendres, excepte dies festius, de 9:00h a 14:00h.

     

     
  • Correu electrònic

    Mitjançant correu electrònic de les persones de referència

     olga.safont@ccmaresme.cat 

  • Electrònicament

     

     

     

    A través de la web de l’Agència Catalana de Consum (www.consum.cat). Totes les consultes, queixes, reclamacions i denúncies que arriben de la comarca a l’Agència són derivades a l’OCIC Maresme.

  • Telefònicament

     Mitjançant el telèfon de contacte de les persones orientadores i/o de referència:

     93 741 16 18

Més informació

  Pot ampliar la informació en aquest enllaç

Consell Comarcal del Maresme
Pl. Miquel Biada, 1
08301 Mataró
Tel. 93 741 16 16
Fax 93 757 21 12
Projecte desenvolupat per Projecte desenvolupat per eCityclic