DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR A LES SOL·LICITUDS TELEMÀTIQUES (NOMÉS DISPONIBLE ALS AJUNTAMENTS DE SANT ANDREU DE LLAVANERES I SANT VICENÇ DE MONTALT)
Per poder completar satisfactòriament el formulari telemàtic s'haurà d'aportar (preferiblement en format PDF) la següent documentació:
- Document d'identificació de tots els membres de la unitat familiar: Fotocòpia del DNI/NIE/Passaport/Llibre de família (en cas de menors sense document d'identitat)
- Certificat de convivència familiar
- En cas de separacions, cal adjuntar el conveni regulador o sentència
- En cas de situacions de violència de gènere, cal adjuntar el document acreditatiu.
DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR A LES SOL·LICITUDS PRESENCIALS
- Sol·licitud model CCM1. No es tramitaran sol·licituds que no estiguin autoritzades per tots els membres de la unitat familiar majors de 18 anys.
- En el cas del sol·licitant, s’haurà d’informar de l’IDALU*.
*(IDALU) És el codi identificador únic que s’assigna a cada alumne, dins el Registre d’alumnes (RALC) que ha creat el Departament d’Educació per a tots els alumnes matriculats en centres educatius públics i privats d’ensenyaments reglats i no universitaris de Catalunya. En cas que la família no el conegui, pot demanar-lo al centre educatiu.
- DNI/NIE vigent dels pares i/o tutors legals de l’alumne beneficiari, i de tots els membres de la unitat familiar que figurin en el volant de convivència. En el cas que l’alumne no en disposi: certificat de naixement/llibre de família/document acreditatiu.Als efectes del creuament de les dades econòmiques amb l’Agència Tributària (AEAT), el Passaport no és vàlid.
Les persones físiques que manquin de la nacionalitat espanyola i no disposin del número d’identitat d’estranger, bé de forma transitòria perquè estan obligats a tenir-ne o bé de forma definitiva perquè no hi estan obligats, han de sol·licitar a l’Administració tributària l’assignació d’un número d’identificació fiscal quan facin operacions de naturalesa o amb transcendència tributària. Aquest número està integrat per caràcters amb la composició següent: una lletra inicial, que és la M, destinada a indicar la naturalesa d’aquest número, set caràcters alfanumèrics i un caràcter de verificació alfabètic. En cas que no el sol·licitin, l’Administració tributària pot procedir d’ofici a donar-les d’alta en el Cens d’obligats tributaris i a assignar-los el número d’identificació fiscal que correspongui.
En els casos en els quals ni el beneficiari de l’ajut ni cap altre membre de la unitat familiar no disposin d’un DNI o NIE o NIF provisional (lletra inicial M), s’haurà d’especificar el país d’origen de la persona beneficiària de l’ajut en el model CCM1 a efectes d’informació a l’AEAT.
- Volant/certificat de convivència actual o en cas de no presentar-lo el sol·licitant declara de forma responsable amb la signatura del model CCM1, que disposa de la documentació que acredita el domicili informat i que ha obtingut el consentiment de totes les persones que consten empadronades en el domicili consignat en la sol·licitud per tal que el Consell Comarcal, l’Ajuntament o el Departament d’Educació, o qualsevol administració que ho necessiti, pugui obtenir les dades que consten al Padró amb l’única finalitat de resoldre el tràmit.
- Documentació complementària de la situació familiar que s’ha de presentar OBLIGATÒRIAMENT: (punts extres sempre que es compleixi, primer de tot, el criteri econòmic):
- Infants en acolliment: s’acreditarà mitjançant la resolució d’acolliment de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència.
- Document acreditatiu de prestacions econòmiques d’urgència social, atorgades per administracions públiques, que tinguin per finalitat atendre situacions de necessitats puntuals, urgents i bàsiques, de subsistència com, per exemple l’alimentació, el vestit i l’allotjament.
- Conveni, sentència de separació o divorci: en el cas que un dels membres ja no visqui al domicili, però estigui en el document d’empadronament, o l’acta final de mediació del Departament de Justícia.
- Valoració per part dels serveis socials per situació social de risc: Les famílies ateses pels serveis socials hauran de declarar aquesta situació a la sol·licitud, indicant per quins serveis socials són ateses. A l’efecte de determinar la puntuació corresponent en aquest àmbit, es recomana tenir en compte les següents circumstàncies:
- Per situació de risc social: Observades a l’infant i/o observades a la família
- Per situació de risc social greu.
AUTORITZACIÓ DE CONSULTA DE DADES I DOCUMENTS A ALTRES ADMINISTRACIONS
La presentació de la sol·licitud implica que el sol·licitant declara de forma responsable, que disposa del consentiment de totes les persones que consten empadronades en el domicili i l’autorització de tots i cadascun dels membres de la unitat familiar, l’autorització per tal que el Consell Comarcal pugui traslladar la documentació necessària a altres Consells receptors, en el cas que hi hagi un trasllat de l’alumne, així com al Departament d’Educació, als ajuntaments i escoles, com a administracions que poden intervenir en el procés, així com a la BDNS (Base de Dades Nacional de Subvencions) i a l’Agència Tributària.
La presentació de la sol·licitud, tant presencial com telemàtica, implica disposar de l’autorització, de tots i cadascun dels membres de la unitat familiar, per tal que el Consell Comarcal o el Departament d’Educació o ajuntaments puguin obtenir d’altres administracions públiques la informació que resulti necessària per a la determinació, coneixement i comprovació de totes les dades d’identificació, situacions personals, de residència, acadèmiques i familiars, altres beques i ajuts obtinguts per la mateixa finalitat, així com la renda, prestacions exemptes (renda garantida de ciutadania i l’ingrés mínim vital, entre d’altres) i patrimoni familiar necessaris per a la resolució de la sol·licitud d’ajut.