Identifica't

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta

Tràmit sense certificat Queixa, reclamació i denúncia en matèria de consum

Atendre les queixes i reclamacions dels consumidors i usuaris pel que fa als seus drets legalment reconeguts, i resoldre amb caràcter vinculant i executiu els conflictes plantejats a la Junta contra empreses prèviament adherides o que acceptin sotmetre el cas a l'arbitratge.

La Junta Arbitral garanteix el procediment des de la sol·licitud d'arbitratge fins a la resolució del litigi per mediació o per resolució del Col·legi Arbitral mitjançant emissió d'un laude.

Tramitació

Organisme Competent / Responsable

Àrea de Desenvolupament Econòmic
Conselleria de Desenvolupament Econòmic

Responsable: Raquel Fabregat Nieto, Directora de l’àrea de Desenvolupament Econòmic

 93 741 16 16 ext. 101.


Qui el pot demanar?

Qualsevol consumidor que es consideri afectat en els seus drets legalment reconeguts derivats d'una relació de consum (en els termes definits a l'article 3 del text refós de la Llei general per a la defensa dels consumidors i usuaris), amb l'excepció d'assumptes sobre els quals hi hagi una resolució judicial ferma i definitiva, o en què hi hagi indicis de ser delicte (art. 2 del Reial Decret 713/2024, de 23 de juliol, pel que s’aprova el
Reglament que regula el Sistema Arbitral de Consum).

Les persones que actuen en representació d’una altra, sigui física o jurídica, poden acreditar-ne la representació telemàticament mitjançant el registre d’apoderaments de representació.

Accedir al registre d’apoderaments des d’aquest enllaç.


Termini de la sol·licitud

Es pot presentar en qualsevol moment. No obstant això, la reclamació s’ha de presentar en el termini màxim d’un any des de que es va presentar la reclamació prèvia a l’empresa, ni per a l'empresa.


Quin cost té?

Sense cost per a la persona interessada

Formes de tramitació

  • Presencial

    Presencialment a l'Oficina Comarcal d'Atenció a la Ciutadania del Consell Comarcal

    Pl. Miquel Biada, 1, 08301, Mataró
    Horari: de dilluns a divendres, excepte dies festius, de 9:00h a 14:00h.

     Més informació

  • Electrònicament

    A través de la web de l'Agència Catalana de Consum (www.consum.cat). Totes les consultes, queixes, reclamacions y denúncies de la comarca a l'Agència es dericavaran a l'OCIC del Maresme.

    Podeu accedir directament al tràmit de l'Agència Catalana de Consum des del botó TRAMITAR que trobareu al final d'aquesta pàgina.

Documentació que cal aportar

En cas de queixa cal aportar el full oficial per mitjà del qual s’ha interposat aquesta, signada o segellada per l’establiment, i amb la signatura de la persona sol·licitant.

En el cas de reclamació cal aportar el comprovant d’haver efectuat la reclamació prèvia (full oficial, correu electrònic, burofax, o similar). Si amb la reclamació es pretén presentar una sol·licitud d’arbitratge, caldrà adjuntar el formulari corresponent que trobarà adjunt a l’apartat “Impresos” d’aquesta mateixa pàgina.

En el cas de denúncia cal aportar elements probatoris que fonamentin el presumpte incompliment.

En tot cas, es poden aportar altres documents que ajudin a sustentar la pretensió del consumidor/a (fotos, vídeos, àudios, correus electrònics, factures, tiquets, etc).

En cas que es vulgui presentar la sol·licitud presencialment el consumidora/a pot portar emplenat el “formulari de reclamació/denúncia en matèria de consum” que trobarà a l’apartat Impresos d’aquesta mateixa pàgina.

 

Més informació

Queixa: Petició de la persona consumidora en virtut de la qual vol posar en coneixement tant de la persona física o jurídica que comercialitza béns o presta serveis com d’un organisme habilitat uns fets, esdeveniments o circumstàncies que han afectat el funcionament normal de la relació de consum i que, malgrat no ésser constitutius d'infracció administrativa, poden servir, una vegada esmenats, per millorar la qualitat dels béns i serveis que s’ofereixen al mercat o l’atenció que es presta a les persones consumidores.

Reclamació: Petició de la persona consumidora en virtut de la qual vol posar en coneixement tant de la persona física o jurídica que comercialitza béns o presta serveis com d’un organisme habilitat uns fets, esdeveniments o circumstàncies que han afectat el funcionament normal de la
relació de consum, en la qual sol·licita obtenir la reparació d’un dany, l’anul·lació d’una prestació, el rescabalament de quantitats, la rescissió d’un contracte i/o l’anul·lació d’un deute.
En aquest cas, l’organisme habilitat actua a traves de la mediació o l’arbitratge per solucionar la controvèrsia per via extrajudicial.

Denúncia: Petició de la persona consumidora en virtut de la qual vol posar en coneixement de l'Administració uns fets, esdeveniments o circumstàncies que poden ser constitutius d'infracció administrativa, a fi que les administracions públiques, si escau, els investiguin i actuïn d’ofici per
corregir la conducta infractora i, d’aquesta manera, defensi els interessos generals de les persones consumidores.

 

Consell Comarcal del Maresme
Pl. Miquel Biada, 1
08301 Mataró
Tel. 93 741 16 16
Fax 93 757 21 12
Projecte desenvolupat per Projecte desenvolupat per eCityclic