El Registre Electrònic d’Apoderaments, creat per la Llei 39/2015 (article 6), permet fer constar les representacions que els ciutadans, professionals i empreses atorguen a tercers per actuar en el seu nom davant de les Administracions Públiques.
L’apoderament es pot atorgar a qualsevol persona física o jurídica, tot aportant les seves dades (nom o raó social i NIF o número d’identificació, com a mínim).
Aquest registre electrònic d'apoderaments permet:
- Si soc persona interessada i vull que em representin: designar un representant. Una vegada aquest l'accepti serà efectiva la inscripció.
- Si sou persona que voleu representar: inscriure un poder, presentant document verificat per fedatari públic, normalment notarial. En aquest cas, cal ser validada per l'Administració perquè sigui efectiva.
Hi ha definits tres tipus d’apoderaments:
- Poder "General", perquè l’apoderat pugui actuar en nom del poderdant en qualsevol actuació administrativa i davant qualsevol Administració.
- Poder "A un organisme", perquè l’apoderat pugui actuar en nom del poderdant en qualsevol actuació administrativa davant una Administració o un organisme concret.
- Poder "A tràmits", perquè l’apoderat pugui actuar en nom del poderdant únicament per efectuar determinats tràmits especificats en el poder davant una Administració o un organisme concret.