Aquest tràmit us permet sol·licitar i obtenir informació sobre si les vostres dades de caràcter personal, incloses als registres d’activitats de tractament del Consell Comarcal, estan sent objecte de tractament, amb quina finalitat i amb quins usos concrets, així com quin és l'origen de les dades i quines comunicacions s'han realitzat o es pretenen realitzar.
En el moment de formular la sol·licitud, la persona interessada pot optar pels sistemes de consulta següents, sempre que la configuració del fitxer ho permeti:
- Escrit, còpia o fotocòpia tramesa per correu, certificat o no.
- Correu electrònic o altres sistemes de comunicació electrònica.
En qualsevol cas, la unitat que tramiti la sol·licitud pot determinar el sistema de consulta quan el que sol·licita la persona interessada pertorbi la normal prestació de serveis de l'Ajuntament.
Denegació d’accés
El Consell Comarcal del Maresme podrà denegar el dret d'accés a les seves dades de caràcter personal en els supòsits següents:
- Quan ja s'ha exercit en els dotze mesos anteriors a la sol·licitud, llevat que s'acrediti un interès legítim a aquest efecte (article 15.3 LOPDGDD).
- Si hi ha perill per a la defensa i seguretat de l'Estat (article 23.1 RGPD).
- Per qüestions de seguretat pública (article 23.1 RGPD).
- Per protegir els drets i les llibertats de tercers (article 23.1 RGPD).
- Per necessitats d'una investigació policial (article 23.1 RGPD).
- Per salvaguardar altres objectius importants d’interès públic, en particular els interessos econòmics i financers, inclosos els d’àmbit fiscal (article 23.1 RGPD).
- Per assegurar el compliment de les obligacions tributàries (article 23.2 RGPD).
- Si hi ha terminis legals de conservació de les dades (fins que no hagi passat el termini no es poden suprimir) (article 33.1 Reial Decret 1720/2007).
- Ho impedeixi una llei o una norma de dret comunitari aplicable directament o quan aquesta llei o norma impedeixi al responsable revelar el tractament de les dades a què es refereix l’accés (article 30.2 Reial Decret 1720/2007).
En tot cas, s'ha d'informar a la persona afectada del seu dret a demanar-ne la tutela de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades o de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades, conforme al que disposa l'article 12 de la LOPDGDD.
Més informació
Termini de sol·licitud
No n'hi ha.
Termini de Resolució
La petició s'atendrà en el termini màxim de dos mesos a comptar des de la recepció de la sol·licitud o des del dia en què, si és el cas, s'hagin esmenat els errors de la sol·licitud. Aquest termini es podrà prorrogar en dos mesos més, tenint en compte la complexitat i el nombre de sol·licituds.
Silenci administratiu i la seva normativa
El silenci serà positiu, llevat que una norma amb rang de llei estableixi expressament un efecte desestimatori, total o parcial, amb relació a una determinada informació.
Una vegada transcorregut aquest termini sense que de manera expressa es respongui a la petició, teniu dret a interposar la reclamació oportuna davant l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades, conforme al que disposa l’article 16 de la Llei 32/2010, d’1 d’octubre de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades.
Normativa
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu.