Identifica't

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta

Tràmit sense certificat Inscripció al registre de sol·licitants d’habitatges de protecció oficial

Assessorament en la tramitació de les sol·licituds per inscriure’s al Registre de sol·licitants d’Habitatge amb Protecció Oficial.

El Registre de Sol·licitants d'HPO és un registre públic. Per poder ser adjudicatari d’un habitatge amb protecció oficial, és un requisit imprescindible estar-hi inscrit.

La inscripció en el Registre dona dret a optar a l’adjudicació d’un habitatge amb protecció oficial, d’acord amb els procediments establerts.

Les persones inscrites poden participar en els processos d’adjudicació d’habitatges de protecció oficial sempre que compleixin els requisits exigits i hi estiguin inscrits abans de l’inici del procediment d’adjudicació en qüestió.

La inscripció en el Registre té una vigència d'un any.

Tramitació

Organisme Competent / Responsable

  • Responsable de la tramitació de les sol·licituds:

Consell Comarcal del Maresme
Àrea de Drets i Serveis a les Persones
Conselleria d’Habitatge - Oficina d’Habitatge del Maresme

 habitatge@ccmaresme.cat   937411619
 

  • Responsable del Registre i de les inscripcions dels persones sol·licitants:

Agència de l’Habitatge de Catalunya
C. Diputació, 92 08015 Barcelona

Bústia electrònica

 93 228 72 00


Qui el pot demanar?

Aquest servei s’adreça a les persones residents a qualsevol dels municipis de la comarca, excepte Argentona i Premià de Dalt que tenen registre propi i les municipis de Mataró, El Masnou, Calella, Malgrat de Mar i Tordera que disposen d’oficina local d’habitatge.

Es poden inscriure en el Registre de Sol·licitants d’Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya, les persones individuals i els representants de les unitats de convivència formades per grups de persones físiques que acreditin conviure efectivament en un mateix domicili o es comprometin a fer-ho en un termini determinat, amb independència de si tenen relació de parentiu entre elles.

Una mateixa persona no pot formar part de dues o més unitats de convivència alhora ni aparèixer al mateix temps en més d’una sol·licitud d’inscripció.

Les persones que puguin formar part d’una unitat de convivència per raó de parentiu amb la persona sol·licitant de l’habitatge i es trobin en procés de reagrupament familiar, si tenen dret a obtenir permís de residència a Catalunya i poden acreditar l’inici dels tràmits per a l’exercici d’aquest dret, també es consideren a tots els efectes, membres de la unitat de convivència.


Requisits previs

En aquest enllaç es poden consultar els requisits establerts per l’Agència de l’Habitatge de Catalunya d’acord amb la normativa vigent.


Termini de la sol·licitud

Es pot presentar en qualsevol moment.


Quin cost té?

Sense cost per la persona usuària


Vies de reclamació

Impugnació davant la Comissió de Reclamacions sobre Habitatge Protegit, les resolucions de la qual posen fi a la via administrativa

El termini d’interposició de les reclamacions o impugnacions davant la Comissió de Reclamacions sobre Habitatge Protegit és d’un mes, si l’acte és exprés.

Si no ho és, el termini és de tres mesos i es compta per al sol·licitant i altres possibles persones interessades, a partir de l’endemà del dia que es produeixin els efectes del silenci administratiu.

Documentació que cal aportar

 En aquest enllaç es pot consultar la documentació requerida

Més informació

Més informació sobre el Registre de sol·licitants d’habitatge de protecció oficial en aquest enllaç.


Que cal fer per renovar la inscripció?

Consultar aquest enllaç per ampliar la informació

Consell Comarcal del Maresme
Pl. Miquel Biada, 1
08301 Mataró
Tel. 93 741 16 16
Fax 93 757 21 12
Projecte desenvolupat per Projecte desenvolupat per eCityclic