Identifica't

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta

Tràmit informatiu Queixa, reclamació i denúncia en matèria de consum

Atendre les queixes i reclamacions dels consumidors i usuaris pel que fa als seus drets legalment reconeguts, i resoldre amb caràcter vinculant i executiu els conflictes plantejats a la Junta contra empreses prèviament adherides o que acceptin sotmetre el cas a l'arbitratge.

La Junta Arbitral garanteix el procediment des de la sol·licitud d'arbitratge fins a la resolució del litigi per mediació o per resolució del Col·legi Arbitral mitjançant emissió d'un laude.

Tramitació

Organisme Competent / Responsable

Àrea de Desenvolupament Econòmic
Conselleria de Desenvolupament Econòmic

Responsable: Raquel Fabregat Nieto, Directora de l’àrea de Desenvolupament Econòmic

 93 741 16 18


Qui el pot demanar?

Qualsevol consumidor que es consideri afectat en els seus drets legalment reconeguts derivats d'una relació de consum (en els termes definits a l'article 3 del text refós de la Llei general per a la defensa dels consumidors i usuaris), amb l'excepció d'assumptes sobre els quals hi hagi una resolució judicial ferma i definitiva, o en què hi hagi indicis de ser delicte (art. 2 del Reial decret 231/2008, de 25 de febrer, regulador del sistema arbitral de consum).

Les persones que actuen en representació d’una altra, sigui física o jurídica, poden acreditar-ne la representació telemàticament mitjançant el registre d’apoderaments de representació.

Accedir al registre d’apoderaments des d’aquest enllaç.


Termini de la sol·licitud

Es pot presentar en qualsevol moment. 


Quin cost té?

Sense cost per a la persona interessada

Formes de tramitació

  • Presencialment a l'Oficina Comarcal d'Atenció a la Ciutadania del Consell Comarcal

    Pl. Miquel Biada, 1, 08301, Mataró
    Horari: de dilluns a divendres, excepte dies festius, de 9:00h a 14:00h.

    Més informació

  • Correu electrònic

    Mitjançant correu electrònic de les persones de referència

     olga.safont@ccmaresme.cat 

  • Electrònicament

     

     

     

    A través de la web de l’Agència Catalana de Consum (www.consum.cat). Totes les consultes, queixes, reclamacions i denúncies que arriben de la comarca a l’Agència són derivades a l’OCIC Maresme.

  • Telefònicament

     Mitjançant el telèfon de contacte de les persones orientadores i/o de referència:

     93 741 16 18

Documentació que cal aportar

  • El full oficial de reclamació/denúncia/queixa
  • La documentació escrita que de forma raonable, serveixi de fonament a la petició d’arbitratge, perquè la Junta pugui admetre la petició i l'imprès de sol·licituds.

Més informació

 Pot ampliar la informació en aquest enllaç

 

Consell Comarcal del Maresme
Pl. Miquel Biada, 1
08301 Mataró
Tel. 93 741 16 16
Fax 93 757 21 12
Projecte desenvolupat per Projecte desenvolupat per eCityclic